Serwis internetowy Gminy Sulkowice wykorzystuje COOKIES

 

czyste powietrze logo

Wybory do Izby Rolniczej

Jakość powietrza

 powietrze

Gospodarka nieruchomościami

Dla przedsiębiorców


ceidg

ePUAP

Elektroniczna
Skrzynka Podawcza

(wymaga konta na platformie ePUAP)



USC-8: Uzupełnienie aktu (dotyczy wszystkich rodzajów aktów stanu cywilnego). Drukuj Email
Karty Usług - Urząd Stanu Cywilnego
wtorek, 26 czerwca 2012 22:31, odsłon: 1022

 

Usługa: Uzupełnienie aktu (dotyczy wszystkich rodzajów aktów stanu cywilnego).
Komórka organizacyjna: Urząd Stanu Cywilnego.
Numer: USC-8 wersja: 2 data utworzenia: 03.07.2012 r.

 

Sposób i miejsce złożenia dokumentów:
Osobiście:
Urząd Stanu Cywilnego, Rynek 1, 32-440 Sułkowice, (parter, pokój nr 06)
\ w godzinach pracy Urzędu.
Miejsce wydawania dokumentów:
Urząd Stanu Cywilnego.
Tel. 12 273 20 75 wew. 19
Dokumenty wymagane od wnioskodawcy:
  • Dowód osobisty (do wglądu);
  • Podanie;
  • Jeżeli podanie dotyczy uzupełnienia:
    1. aktu urodzenia - odpis skrócony aktu małżeństwa rodziców dziecka;
    2. aktu małżeństwa - odpisy skrócone aktów urodzenia małżonków;
    3. aktu zgonu - odpis skrócony aktu małżeństwa albo aktu urodzenia, w zależności od stanu cywilnego osoby zmarłej.
Informacje o opłatach:
Opłata skarbowa:
39,00 zł za decyzję

Opłatę skarbową można uiścić w formie gotówki w kasie Urzędu Miejskiego (parter, pokój nr 01) lub w formie bezgotówkowej, dokonując przelewu na rachunek: Urząd Miejski w Sułkowicach, Rynek 1, 32 – 440 Sułkowice:
Bank Spółdzielczy Rzemiosła Kraków /Oddział Sułkowice
Nr rachunku: 8685890006 0170 000000680012 - z dopiskiem "opłata skarbowa".
Termin załatwienia sprawy:
W większości przypadków decyzja wydawana jest w ciągu 2-3 dni od dnia złożenia podania wraz z kompletem dokumentów.
W sprawach skomplikowanych termin załatwienia sprawy wynosi 30 dni.
Podstawa prawna:
  1. Art. 36 ustawy z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity Dz. U. Z 2011 r. Nr 212, poz. 1264);
  2. Art. 35 i art. 104 Kodeksu postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późniejszymi zmianami).
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje odwołanie do Wojewody Małopolskiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Sułkowicach w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Odwołanie należy składać na dzienniku podawczym w Sali Obsługi Klienta,
(parter, pokój nr 01).
Uwagi, informacje dodatkowe:
Wniosek powinna złożyć osoba, której akt dotyczy, a w przypadku, gdy wniosek dotyczy aktu małżeństwa, wniosek powinien być złożony przez oboje małżonków. W przypadku, gdy podanie składa jedna osoba, Urząd wszczyna postępowanie administracyjne, ponieważ należy powiadomić drugiego małżonka o toczącym się postępowaniu.
Konieczność uzupełnienia aktu powstaje najczęściej w przypadku wpisania do polskich ksiąg stanu cywilnego aktu sporządzonego za granicą, o czym Klient każdorazowo zostanie poinformowany podczas dokonywania takiego wpisu.
Formularze wniosków do pobrania: