Karty Usług -
Urząd Stanu Cywilnego
|
wtorek, 26 czerwca 2012 22:27,
odsłon: 1225
|
Usługa: |
Sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego (dotyczy wszystkich rodzajów aktów stanu cywilnego).
|
Komórka organizacyjna: |
Urząd Stanu Cywilnego.
|
Numer: USC-10
|
wersja: 2 |
data utworzenia: |
03.07.2012 r.
|
Sposób i miejsce złożenia dokumentów: |
Osobiście:
Urząd Stanu Cywilnego
Rynek 1, 32-440 Sułkowice, (parter, pokój nr 06)
w godzinach pracy Urzędu.
|
Miejsce wydawania dokumentów: |
Urząd Stanu Cywilnego.
Tel. 12 273 20 75 wew. 19
|
Dokumenty wymagane od wnioskodawcy: |
- Podanie zawierające takie elementy jak: Imię i nazwisko, adres zamieszkania wnioskodawcy, wskazanie jakiego aktu dotyczy i jakie dane mają być sprostowane oraz czytelny podpis wnioskodawcy;
- Jeżeli podanie dotyczy uzupełnienia:
- aktu urodzenia – odpis zupełny aktu małżeństwa rodziców dziecka;
- aktu małżeństwa - odpisy zupełne aktów urodzenia małżonków;
- aktu zgonu – odpis zupełny aktu małżeństwa albo aktu urodzenia, w zależności od stanu cywilnego osoby zmarłej
- Do odbioru decyzji konieczny jest dowód osobisty lub inny aktualnie posiadany, ważny dokument ze zdjęciem (np. paszport, prawo jazdy), którym można potwierdzić tożsamość osoby (do wglądu).
|
Informacje o opłatach: |
Opłata skarbowa:
39,00 zł za decyzję.
Opłatę skarbową można uiścić w formie gotówki w kasie Urzędu Miejskiego (parter, pokój nr 01) lub w formie bezgotówkowej, dokonując przelewu na rachunek: Urząd Miejski w Sułkowicach, Rynek 1, 32 – 440 Sułkowice:
Bank Spółdzielczy Rzemiosła Kraków /Oddział Sułkowice
Nr rachunku: 8685890006 0170 000000680012 - z dopiskiem "opłata skarbowa".
|
Termin załatwienia sprawy: |
W większości przypadków decyzja wydawana jest w ciągu 2-3 dni od dnia złożenia podania wraz z kompletem dokumentów.
W sprawach skomplikowanych termin załatwienia sprawy wynosi 30 dni.
|
Podstawa prawna: |
- Art. 28 ustawy z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity Dz. U. Z 2004 r. Nr 161, poz. 1688 z późniejszymi zmianami;
- Art. 35 i art. 104 Kodeksu postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późniejszymi zmianami).
|
Tryb odwoławczy: |
Od decyzji przysługuje odwołanie do Wojewody Małopolskiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Sułkowicach w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Odwołanie należy składać na dzienniku podawczym na Sali Obsługi Klienta (parter, pokój nr 01).
|
Uwagi, informacje dodatkowe: |
Wniosek powinna złożyć osoba, której akt dotyczy, a w przypadku, gdy wniosek dotyczy aktu małżeństwa, wniosek powinien być złożony przez oboje małżonków. W przypadku, gdy podanie składa jedna osoba, Urząd wszczyna postępowanie administracyjne, ponieważ należy powiadomić drugiego małżonka o toczącym się postępowaniu.
Na podstawie wydanej decyzji, w księdze stanu cywilnego zostaje wpisana wzmianka dodatkowa o sprostowaniu aktu.
|
Formularze wniosków do pobrania: |
|
|