Karty Usług -
Urząd Stanu Cywilnego
|
wtorek, 26 czerwca 2012 22:31,
odsłon: 1224
|
Usługa: |
Uzupełnienie aktu (dotyczy wszystkich rodzajów aktów stanu cywilnego). |
Komórka organizacyjna: |
Urząd Stanu Cywilnego. |
Numer: USC-8 |
wersja: 2 |
data utworzenia: |
03.07.2012 r. |
Sposób i miejsce złożenia dokumentów: |
Osobiście: Urząd Stanu Cywilnego, Rynek 1, 32-440 Sułkowice, (parter, pokój nr 06) \ w godzinach pracy Urzędu. |
Miejsce wydawania dokumentów: |
Urząd Stanu Cywilnego. Tel. 12 273 20 75 wew. 19 |
Dokumenty wymagane od wnioskodawcy: |
- Dowód osobisty (do wglądu);
- Podanie;
- Jeżeli podanie dotyczy uzupełnienia:
- aktu urodzenia - odpis skrócony aktu małżeństwa rodziców dziecka;
- aktu małżeństwa - odpisy skrócone aktów urodzenia małżonków;
- aktu zgonu - odpis skrócony aktu małżeństwa albo aktu urodzenia, w zależności od stanu cywilnego osoby zmarłej.
|
Informacje o opłatach: |
Opłata skarbowa: 39,00 zł za decyzję Opłatę skarbową można uiścić w formie gotówki w kasie Urzędu Miejskiego (parter, pokój nr 01) lub w formie bezgotówkowej, dokonując przelewu na rachunek: Urząd Miejski w Sułkowicach, Rynek 1, 32 – 440 Sułkowice: Bank Spółdzielczy Rzemiosła Kraków /Oddział Sułkowice Nr rachunku: 8685890006 0170 000000680012 - z dopiskiem "opłata skarbowa". |
Termin załatwienia sprawy: |
W większości przypadków decyzja wydawana jest w ciągu 2-3 dni od dnia złożenia podania wraz z kompletem dokumentów. W sprawach skomplikowanych termin załatwienia sprawy wynosi 30 dni. |
Podstawa prawna: |
- Art. 36 ustawy z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity Dz. U. Z 2011 r. Nr 212, poz. 1264);
- Art. 35 i art. 104 Kodeksu postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późniejszymi zmianami).
|
Tryb odwoławczy: |
Od decyzji przysługuje odwołanie do Wojewody Małopolskiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Sułkowicach w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. Odwołanie należy składać na dzienniku podawczym w Sali Obsługi Klienta, (parter, pokój nr 01). |
Uwagi, informacje dodatkowe: |
Wniosek powinna złożyć osoba, której akt dotyczy, a w przypadku, gdy wniosek dotyczy aktu małżeństwa, wniosek powinien być złożony przez oboje małżonków. W przypadku, gdy podanie składa jedna osoba, Urząd wszczyna postępowanie administracyjne, ponieważ należy powiadomić drugiego małżonka o toczącym się postępowaniu. Konieczność uzupełnienia aktu powstaje najczęściej w przypadku wpisania do polskich ksiąg stanu cywilnego aktu sporządzonego za granicą, o czym Klient każdorazowo zostanie poinformowany podczas dokonywania takiego wpisu. |
Formularze wniosków do pobrania: |
|
|