Serwis internetowy Gminy Sulkowice wykorzystuje COOKIES

 

czyste powietrze logo

Wybory do Izby Rolniczej

Jakość powietrza

 powietrze

Gospodarka nieruchomościami

Dla przedsiębiorców


ceidg

ePUAP

Elektroniczna
Skrzynka Podawcza

(wymaga konta na platformie ePUAP)



USC-1: Wydawanie odpisów akt stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa, zgonu). Drukuj Email
Karty Usług - Urząd Stanu Cywilnego
wtorek, 26 czerwca 2012 22:38, odsłon: 4650

 

Usługa: Wydawanie odpisów akt stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa, zgonu).
Komórka organizacyjna: Urząd Stanu Cywilnego.
Numer: USC-1 wersja: 2 data utworzenia: 03.07.2012 r.

 

Sposób i miejsce złożenia dokumentów:
Osobiście:
Urząd Miejski w Sułkowicach - Urząd Stanu Cywilnego w Sułkowicach,
Rynek 1, 32-440 Sułkowice - parter, pok. 06.

lub
Pocztą na adres:
Urząd Stanu Cywilnego w Sułkowicach, Rynek 1, 32-440 Sułkowice
Miejsce wydawania dokumentów:
Osobiście - Urząd Stanu Cywilnego w Sułkowicach
Tel. 012 273 20 75 wew.19.
(do odbioru dokumentów uprawniony jest wnioskodawca lub osoba upoważniona) lub pocztą na wskazany adres.
Dokumenty wymagane od wnioskodawcy:
  1. Wniosek zawierający takie elementy jak: Imię i nazwisko, adres oraz serię i numer dowodu osobistego wnioskodawcy (lub innego dokumentu stwierdzającego tożsamość), określenie rodzaju żądanego odpisu (zupełny, skrócony, druk wielojęzyczny), wskazanie celu pobierania odpisu, określenie stopnia pokrewieństwa wnioskodawcy w stosunku do osoby, której odpis aktu ma być wydany, oraz jeżeli odpis ma dotyczyć:
    1. aktu urodzenia – imię i nazwisko osoby, której dotyczy akt, imiona rodziców tej osoby oraz datę i miejsce urodzenia;
    2. aktu małżeństwa – imiona i nazwiska rodowe osób, których dotyczy akt, datę oraz miejsce zawarcia małżeństwa;
    3. aktu zgonu- imię i nazwisko osoby zmarłej oraz datę i miejsce zgonu.
      Wniosek powinien być podpisany przez wnioskodawcę.
  2. Przy odbiorze dokumentu konieczny jest dowód osobisty lub innych ważny dokument ze zdjęciem (do wglądu);
  3. Notarialne pełnomocnictwo do odbioru dokumentu – w przypadku gdy wnioskodawcą jest osoba nieuprawniona do odbioru odpisu.
Informacje o opłatach:
Opłata skarbowa:
  1. odpis skrócony oraz na druku wielojęzycznym - 22,00 zł,
  2. odpis zupełny - 33,00 zł,
  3. odpisy nie podlegają opłacie w przypadku, gdy pobierane są do takich celów jak np. w sprawie dowodu osobistego, do ZUS, KRUS, do uzyskania świadczeń socjalnych.
  4. Nie podlegają opłacie również odpisy wydawane bezpośrednio po sporządzeniu aktu (3 egzemplarze).
Opłatę skarbową można uiścić w formie gotówki w kasie Urzędu - parter - pokój nr 01 - Sala Obsługi Klienta oraz w formie bezgotówkowej dokonując przelewu na konto: Bank Spółdzielczy Rzemiosła Kraków Oddział Sułkowice, Nr rachunku: 8685890006 0170 000000680012 - z dopiskiem "opłata skarbowa".
Termin załatwienia sprawy:
Przy składaniu wniosku osobiście w USC – od ręki (15-30 min.)
Pocztą – 7 dni.
Podstawa prawna:
  1. Art. 79 i art. 83 ustawy z dnia 29 września 1986 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (teks jednolity Dz. U. z 2011.Nr.212, poz.1264 z późn. zm.);
  2. Art. 218 § 1 i art. 217 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z. U. z 2000 r. Nr 98, poz.1071 z późn. zm.);
  3. Konwencja Nr 16 dotycząca wydawania wielojęzycznych odpisów skróconych aktów stanu cywilnego (Dz. U. z 2004 r., Nr 166, poz. 1753).
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.
Uwagi, informacje dodatkowe:
Wnioskodawcą może być wyłącznie:
  1. osoba, której akt dotyczy, matka, ojciec, siostra, brat, żona, mąż, córka, syn, babcia, dziadek, wnuk, pełnomocnik (pełnomocnictwo notarialne);
  2. osoba lub instytucja, która wykaże interes prawny w uzyskaniu odpisu aktu.
Odbiór dokumentów - osobiście w USC (do odbioru dokumentów uprawniony jest wnioskodawca lub osoba upoważniona) lub pocztą na wskazany adres.
Formularze wniosków do pobrania: